پایگاه خبری رأس امور

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

شفافیت آراء نمایندگان اولین مطالبه مردم از مجلس دوازدهم

شفافیت آراء نمایندگان اولین مطالبه مردم از مجلس دوازدهم

شفافیت آراء نمایندگان اولین مطالبه مردم از مجلس دوازدهم

به گزارش پایگاه خبری رأس امور به قلم مدیر مسئول امیر ابراهیمی،چهار سال پیش وقتی مجلس انقلابی رأس کار آمد تمامی بدنه اصلی جامعه و مطالبه گران شفافیت خوشحال و شاد از اینکه شفافیت آراء نمایندگان بالاخره به نتیجه میرسد بودند،اما متاسفانه آنطور که انتظار می رفت اتفاقی رخ نداد.هرچند برخی نمایندگان شاففیت آراء را خود جوش آغاز کردند به نسبت مجلس دهم جای شکرش باقی بود اما کافی نبود.

طرح شفافیت آرای نمایندگان ۱۵ بهمن ماه سال 1399در مجلس به رای گذاشته شد اما تصویب نشد. این طرح در همان زمان هم ۱۵۳ رای موافق داشت اما از آنجا که اصلاح آیین نامه داخلی مجلس بود و نیاز به دو سوم آرای نمایندگان داشت، سه رای مثبت تا تصویب شدن فاصله داشته و رد شد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از رد این طرح اعلام کرد: امیدوارم با ایجاد اصلاحات مدنظر نمایندگان و افزوده شدن به دامنۀ شفافیت، طرح مجدداً به صحن بیاید و در همین مجلس، قفل تصویب شفافیت آراء شکسته شود که متاسفانه در این مجلس نشد.

در فروردین ماه امسال بالاخره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از فعال شدن سامانه شفافیت آرای نمایندگان به صورت آزمایشی در سایت پارلیران خبر داد.

مالک شریعتی افزود به تدریج آرای نمایندگان بیشتری اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله پس از ابلاغ قانون شفافیت قوای سه گانه، رسما فعالیت خواهد کرد و آرای مهمی (برنامه هفتم، اصلاح قانون انتخابات، مالیات سوداگری و…) شفاف می‌شود.»

در اواخر سال گذشته بود که چندین تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکراتی در صحن مجلس شورای اسلامی از تعویق در نهایی شدن طرح شفافیت قوای سه گانه انتقاد کرده و خواستار تسریع در اجرای شفافیت آرای نمایندگان مجلس شدند

حال باید دید این نمایندگان این مجلس که با پشت پا زدن به پدرخوانده های جریانات سیاسی موفق به کسب این کرسی شدند موفق به تصویب و اجرای این قانون مهم و تعیین کننده میشوند یا خیر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن

پایگاه خبری راس امور