پایگاه خبری رأس امور

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اطلاعات غلط، واقعیت های سیل سیستان و بلوچستان را تحریف می کند

اطلاعات غلط، واقعیت های سیل سیستان و بلوچستان را تحریف می کند

اطلاعات غلط، واقعیت های سیل سیستان و بلوچستان را تحریف می کند

وقوع سیل در جنوب سیستان و بلوچستان، روزهای پایانی سال را به کام هموطنان در این استان تلخ کرده است. همراه با این شهروندان، مردم نگران در سراسر کشور ، تلاش دارند هر اقدامی‌که در توان دارند در راه کمک به هموطنان خود در این خطه به انجام برسانند.

به گزارش پایگاه خبری رأس امور،اطلاع‌رسانی درباره این واقعه در شبکه‌های اجتماعی کوچکترین کاری است که برخی انجام می دهند.تولید محتوا یا بازنشر محتواها بخشی از این اطلاع رسانی است اما تمام محتواهای تولید شده، شامل متون و تصاویر، لزوما واقعی نیستند و کاربران نیز بدون راستی آزمایی به بازنشر آنها اقدام می‌کنند.

انتشار تصاویر غیرواقعی از سیل سیستان در شبکه های اجتماعی، ممکن است در ابتدا موجی از ابراز احساسات را به همراه داشته باشد اما با مشخص شدن این که چنین تصاویری واقعی نبوده‌اند، شاید عمق فاجعه در ذهن خیلی‌ها تقلیل پیدا کند و گمان شود که شرایط آنقدرها هم بد نیست.

آخرین وضعیت سیل جنوب سیستان و بلوچستان حاکی از آن است که با وجود امدادرسانی به مردم مناطق درگیر، هنوز راه‌های دسترسی در بسیاری مناطق مسدود است و آبگرفتگی منازل و زمین‌های کشاورزی شرایط سختی برای مردم ایجاد کرده است.

در مناطق سیل‌زده به شدت به مواد غذایی کنسروی و همچنین اقلامی مثل برنج، نان، روغن، خرما، بیسکویت، آب معدنی و شیر خشک نیاز است. همچنین لوازمی مانند پتو، موکت، ناب، لباس گرم، اقلام بهداشتی و وسایل گرمایشی مورد نیاز مردم منطقه است.

رهبر معظم انقلاب پس از مراسم درختکاری، درباره سیل سیستان و بلوچستان گوشزد کردند که امدادهایی که توسط نهادهای دولتی و غیردولتی درحال انجام است بایستی ادامه پیدا کند و دیگرانی که می‌خواهند، می توانند، و مشتاق به ورود به این کمک‌ها هستند، آنها هم وارد جریان کمک رسانی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن

پایگاه خبری راس امور