پایگاه خبری رأس امور

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

انتخابات ۱۱ اسفند زیر ذره‌بین رسانه

انتخابات ۱۱ اسفند زیر ذره‌بین رسانه

انتخابات ۱۱ اسفند زیر ذره‌بین رسانه

پیرامون دلایل کاهش ۱۳ درصدی #مشارکت نسبت به متوسط مشارکت در انتخابات‌ های مجلس موارد زیر را می توان بررسی کرد:

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری رأس امور به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر مشارکت در #انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ موضوع #تورم بالا و تاثیر مستقیم آن بر سبد معیشت مردم است.
دولت علی رغم انجام اقدامات پرتعداد در این زمینه، هنوز نتوانسته تسلط کاملی بر این غول دست ساز داشته باشد.

افزایش قیمت #دلار و وابستگی اقتصاد کشور به آن بعلاوه قیمت گذاری دلاری محصولات پتروشیمی و … و #خلق_پول توسط بانک‌های خصوصی مانند امثال بانک آینده از برخی عوامل قدرتمند فربگی تورم هستند.

مشکلات ناشی از بحران #مسکن مانند افزایش اجاره بها و ناممکن شدن خرید مسکن برای برخی اقشار به دلیل قیمت بالای زمین، مصالح و ساخت عامل دیگری بود که نمی توان تاثیر آن بر انتخابات را نادیده گرفت که رای آوردن نفر دوم قم را می توان در این راستا تحلیل کرد.

از بین رفتن سرمایه‌های بسیاری از مردم در #بورس و عدم استعفا یا برکناری امثال #عشقی، آن‌هم چشم در چشم سهامداران، ضربه بزرگی به اعتماد افراد پرشمار ذینفع وارد نمود و وزارت اقتصاد و خصوصا دستگاههای نظارتی و قضایی اقدام ملموسی در درمان این زحم انجام ندادند.

پ.ن: بنابراین دولت باید #تغییرات فوری و موثری را در بخشی از بدنه تیم اقتصادی خود بدهد تا در کوتاه مدت تا حدی آرامش اقتصادی در کشور حکمفرما شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن

پایگاه خبری راس امور